ANOTACE VZDĚLÁVACÍHO KURZU PRV
OS LUDMILA: VZDĚLÁVÁNÍ 2010 – 2012
Projekt je zaměřen na vzdělávání v oboru cestovní ruch se specifickou orientací na venkovskou turistiku šetrnou k prostředí, přírodnímu i kulturními dědictví regionu.
Projekt je sestaven z navzájem provázané sestavy přednášek, prezentací, facilitovaných workshopů a brainstormingových setkání doplněných o odborné stáže a místní exkurze - s cílem proškolit skupinu cca 110 osob v oboru venkovská turistika a místní průvodcovství.
Semináře budou realizovány jednak v regionálním centru (České Budějovice), jednak ve střediscích rozvíjející se venkovské turistiky v Jižních Čechách (Vacovsko, Strakonicko, Prachaticko) a na Jižní Moravě (Šanov).
Vícedenní poznávací stáže budou realizovány v lokalitách s rozvinutou venkovskou turistikou (Český Ráj, Velkopavlovicko). Výstupy z exkurzí budou dále využity ve vzdělávacím cyklu.
Projekt je zaměřen na podporu zaměstnávání na venkově a rozvoj sebezaměstnávání popř. podnikání ve venkovské turistice.
Náplň vzdělávacích akcí:
Venkovská turistika -vstupní seminář, legislativa I, dotační příležitosti
Venkovská turistika - legislativa II, standardizace služeb CR, tvorba produktových balíčků, lokální exkurze
Venkovská turistika - marketing CR, tvorba produktových balíčků, brainstorming na téma využití kulturního a přírodního dědictví ve venkovské turistice, tvorba propagačního materiálu pro vybraný cíl či aktivitu CR
Venkovská turistika - místní průvodcovství, tvorba manuálů a průvodcovská činnost (I - III)
Venkovská turistika -PC kurz - marketing CR, tvorba www a propagačních materiálů (I-III)
Venkovská turistika - PR a mediální trénink
Venkovská turistika - odborná stáž v regionu Český ráj. Exkurze po vzorových příkladech produktů a aktivit cestovního ruchu a po způsobech a formách územního řízení CR. Vzorové příklady používání marketingových nástrojů. Práce s cílovou skupinou domácí turista -rodiny s dětmi - senioři.
Venkovská turistika - odborná stáž v regionu Jižní Morava. Exkurze po vzorových příkladech produktů a aktivit cestovního ruchu a po způsobech a formách územního řízení CR. Vzorové příklady používání marketingových nástrojů. Práce s cílovou skupinou domácí turista -rodiny s dětmi - cykloturiské - zážitková turistika - místní průvodcovství a místní produkty.
Náhledy fotografií ze složky dotace PROGRAM ROZVOJE VENKOVA